donderdag 2 november 2017

2007-2017 Tien jaar een Challenger

Amsterdam Dakar Challenge 2007.
In November  reden we - Rob en ik - verdwaasd in colonne Gambia in. Als 'Team Kuifje' met een Suzuki Samurai jeepje. Twintig dagen van de ene verbazing in de andere vallend. Afrika, het zwarte continent.

Tien jaar later rij ik daar nog steeds in een Samurai rond (nee, niet dezelfde). Ik kan me nog steeds verbazen, ook al ben ik er minimaal twee keer per jaar waarvan 1x een lange tijd. Ik woon er in mijn Roundhut met 'kleinzoon' Malang.
Morgen is het weer zover. Met teveel bagage ben ik blij als ik met m'n rolkoffertje naar de gate mag lopen.  Als ik midden in de nacht aankom staan Djanko en sponsordochter Mama me op te wachten. Insjallah, dat hoop ik, maar je weet het nooit. Gelukkig red ik me altijd en laat me verrassen.
Nu, de laatste avond thuis, met echte whisky en een hazelnoot ijsje, verplaats ik me langzaam naar daar. Ik krijg er zin in.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten