vrijdag 22 december 2017

14 We hebben er een: Christmas tree!

Met stralende ogen, doodstil en duidelijk aangedaan kijkt Malang op naar de witte kerstboom op tafel. Voor de sfeer heb ik even de noodverlichting van de muur getrokken en in een vage kluwen in de top gehangen. Ik zing 'Silent night, Holynight' met opeens een brok in m'n keel. Samen genieten we boven het bordje ochtend havermout dat kan wachten.
Opeens kreeg ik de geest gisteren in Kairaba Shopping Center. Malang en zijn vriendje sjeesten met een supermarkt karretje door de overvolle winkel met levensmiddelen. Op zoek naar kattenbrokjes en mayonaise. Het werd van alles. Ik had geld gewisseld en het mocht wat kosten. Taartjes bij de bakker. En naar boven via de met glitters en kerstboompjes versierde trap. Daar lonkten chique tafels en stoelen en Kerstbomen in vele maten. Ik doe het! We kopen een kerstboom!
"White or green?"
"White!" fluisterde Malang alsof hij alvast aan de Heilige Nacht begonnen was.
De ochtend ervoor had hij me het liefst willen zweren dat Kerstmis niet voor moslims is.
"No no, I am a muslim!! " had hij geroepen met serieuze stem. Daarna begon bij mij het uitleggen en overtuigen dat Kerst voor iedereen is die 'peace' wil. Hoe verzin ik het.
Daarstraks deed ik er nog een schepje bovenop. Op YouTube werd Stille Nacht in diverse talen gezongen. Ik zing mee met eigen tekst, ter plekke verzonnen.

"Silent night, holy night,
christmas tree,
we have one.
And the lamps
we like them so much...
and the star
is hanging above
We love peace yes peace!
Yes we all want peace!"

Daar kunnen we het mee doen dacht ik zo. Malang rent stralend naar school. Laatste schooldag.
Kerstvakantie!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten