vrijdag 19 januari 2018

21. Ouder en ouder, for ever young..

Iedereen hartelijk bedankt voor jullie lieve felicitaties. Wonderlijk dat het je toch wat doet ook al is het slechts internet.
Het was een rare dag, maar daarom nog niet minder leuk.
Eerst de paniek omtrent de hond. Daarna begraven. Dan een woedeaanval van mij omdat men het presteerde me 250 of 300 dalasis te laten betalen voor de door mij gewenste benachin( soort nasi goreng). En dan ook nog niet voor het ontbijt van de werkers zorgen. In combinatie met de stress van het begraven was een woede uitbarsting een fluitje van een cent.
Naar zee. Dat leek me het beste. Barst met je benachin, ik regel zelf wel iets te eten voor mijn verjaardag. En dus flikkerde ik alles wat ik aan groenten etc in huis had in een zak, de al gebakken tonijn samen met wat blikjes fris en ijsblokken in de koeler en Hop! naar Salim die aan het strand een lokaal eettentje runt.
Die wilde niets liever dan voor mij koken.
Toevallig had hij twee stellen die kwamen eten, dus het was een drukte van belang. Ondertussen maakten wij kennis met elkaar, zittend aan de picknicktafel onder het golfplaten dakje. Een leuke Engelse meid met haar man uit Mali.  Ook zij woont half in Afrika (Ghana) en half in UK. Ze laat kleding maken voor festivals en verkoopt dat via internet. Klik!!
Later met Malang mijn lijf laten ontspannen in de koude (!) zee. Helaas deden mijn benen en voeten niet mee. Weer veel vocht, dus morgen beide kousen aan. Ruby, zo heet het meisje cq jonge vrouw, wilde niets liever dan met Malang spelen. Heerlijk! Vanaf mijn bedje onder de wrakke rieten parasol zag ik ze rennen en buitelen, radslagen maken en gym oefeningen doen. Of ze met hem in zee mocht. Malang heeft zijn drijvers om zijn arm en is razend goed in zee. En zo buitelden ze samen de golven in.
Achtenzestig jaar geworden vandaag. Waarom moest dat me zo letterlijk duidelijk gemaakt worden?
Thuis liggen Malang en ik vroeg op bed. Morgen gaat het vast beter met m'n lijf. Gewoon even goed slapen. Maar het was een rete  gezellige dag! Ondanks alles.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten